Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

mandag den 8. maj 2017

Pengegave til konfirmandinen. DIY

Min søster har foræret mig en "TOM" bøtte chokolade 😏
Det er nu ikke så tit at jeg modtager "spist" chokolade, men hun tænkte nok at jeg kunne bruge emballagen 😃
Det endte med denne cupcake, som er perfekt som en pengegave til en konfirmandinde.
Faktisk står jeg selv og mangler en ide til en konfirmand. Men det "hitter" nok ikke med en cupcake til en ung mand - så nu skal jeg have hovedet i blød - igen 😏

www.hobbii.dk
Emballagen som er brugt er denne sag fra Ferrero.
Håber at chokoladen smagte godt, Tina :-)

***
Jeg har brugt Mayflower Junior cotton 8/4 og nål nr. 2,5.
Som sædvanligt er garnet fra Hobbii som er en billig garnforhandler og det er skønt at få leveret direkte til hoveddøren 😌
Se udvalget af bomuldsgarnet HER

***
TOP: 1 omg/ Lav en magisk ring og hækl 6 fm omkring ringen (6 m)
2 omg/ 2 fm i hver fm. (12 m)
3 - 10 omg/ Hækl fm og forøg hver omg med 6 fm. (18 - 60 m)
11 - 20 omg/1 fm i hver fm. (60 m)
Skift farve og hækl en kant "flødeskum" med popcorn masker.( *1 popcorn m, spring 2 m over, 1 km*
BUND: Hækles som toppen, men uden kant.
TOPPING: 1 omg/ Lav en magisk ring og hækl 6 fm omkring.
2 omg/ 2 fm i hver m.
3 omg/ 3 fm i hver fm.
4 omg/ 4 fm i hver fm.
KIRSEBÆR: 1 omg/ Lav en magisk ring og hækl 6 fm omkring.
2 omg/ 2 fm i hver fm. (12 m)
3 omg/ *1 fm, 2 fm i næste fm* (18 m)
4-6 omg/ 1 fm i hver fm. (18 m)
7 omg/ *1 fm, 2 fm sammen* (12 m) Fyldes.
8 omg/ *2 fm sammen*
Lav en stilk med 7 lm og hækl tilbage med 1 km i hver lm.
Sy topping og kirsebær fast på toppen.

***
Design: Gitte Blinkilde


Ingen kommentarer:

Send en kommentar