Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

lørdag den 21. januar 2017

Hæklede æggevarmer a la Mary Janes. DIY

Mine hæklede æggevarmere er lavet efter inspiration fra Maryjanestearoom

De passer fint ind i sommerhus / Greengate stilen og kan bruges fint som æggevarmere eller blot hænge til pynt.

Jeg har brugt Mayflowers bomuldsgarn 8/4 og hæklenål nr. 2,5
Arbejdet hækles fra toppen og ned.

Med farve 1 laves en magisk ring.
1 omg/ Hækl omkring ringen 3 lm (= 1 stgm) 11 stgm. (12 m)
2 omg/ 3 lm, 1 stgm i første stgm, 2 stgm i hver af de følgende stgm. (24 m)
3 omg/  3 lm, 2 stgm, 2 stgm i næste stgm, *3 stgm, 2 stgm i næste stgm* gentag *til* omg ud (30 m)
4-5 omg/ 3 lm, 1 stgm i hver stgm (30 m)
6 omg/ Hækl med fv 2. 3 lm, 1 stgm i hver stgm (30 m)
7 omg/ Hækl med fv 3. 1 fm i hver stgm.
8 omg/ *1 km, spring 1 fm over, 3 stgm i næste fm, spring 1 fm over* gentag *til*
BLAD: 5 lm, vend med 1 lm, *1 km, 1 fm, 1 hstgm, 1 fm, 1 km* gentag *til* på modsatte side. Hækl en række km midt igennem bladet.
BLOMST: Lav en magisk ring. Hækl omkring ringen *3 lm, 1 stgm, 3 lm, 1 km* Gentag *til* endnu 4 gange. Sy en fransk knude midt i blomsten.

*God fornøjelse*

*Gitte*

10 kommentarer:

  1. Dear Gitte!
    I love the colors are consistent with the ones you are using, so it's a little sweet egg hat!♥♥♥
    Hugs
    Emőke

    SvarSlet
  2. De er virkeligt søde dine æggevarmere:-)

    SvarSlet
  3. De er ret fine, og passer som du siger godt ind i Greengate-stilen :-)

    SvarSlet
  4. Er de til salg ❤

    SvarSlet