Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

onsdag den 20. august 2014

Flagvimpler DIY og en sut



En flagvimpel kan vi alle bruge til fødselsdage og andre mærkedage.
De er hyggelige at hækle og kan laves i de farver som man bedst kan lide.
Hvis der er nogle derude som har lyst til at gå i gang?
Så deler jeg min opskrift med jer her.
Jeg har brugt bomuldsgarn 8/4 og nål nr. 2,5.
Hver rk vendes med 1 lm.
Når der skiftes farve, stikkes nålen ned i næste m, slå om, træk igennem (2 løkker på nålen )tag kontrast farven og træk igennem de 2 løkker.
Det garn som ikke arbejdes med, lægges langs kanten af forrige række og der hækles hen over.
Sno garnet i enderne når der begyndes på en ny rk.
( ) = kontrastfarve.
1 rk/ hækl 11 lm + 1 vlm.
2-5 rk/ 4 fm (3 fm) 4 fm
6-8 rk/ 11 fm
9-15 rk/ 4 fm (3 fm) 4 fm.
Ranke: Hækl 100 lm, 11 fm i flaget fm, 10 lm o.s.v
Design : Gitte Blinkilde
 
For en tid siden blev jeg spurgt om jeg kunne hækle en sut, og her ser i prototypen :-)
Jeg har hæklet omkring en gardinring og en træ kugle :-)
En god ide som pynt til en barnedåb :-)
*Gitte*

4 kommentarer:

  1. Hvor er det bare nogle fine flagranker, den røde og hvide, vil være kanon til Jul.

    Sød lille sut.

    Ha´en dejlig dag <3

    Knus Susi

    SvarSlet
  2. Hvor er det flotte sager du har hæklet <3
    God dag søde.
    Knus Birgitte

    SvarSlet
  3. Hvor du smider om dig med søde og kære diy'er :o)

    Bliver nødt til snart at få afprøvet hækling med to farver - både flag og grydelapperne er røget på listen.

    Ha en dejlig weekend.
    Knus

    SvarSlet