Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

fredag den 18. april 2014

DIY: Den ser da meget smart ud . . . . .

. . . .   min lille hynde til skamlen!

Meeeen det er den ikke.
Fordi den glider rundt på skamlen :-)

Derfor endte min "hynde" som en ekstra bordskåner
- og som bordskåner er den da ganske fin og brugbar -
 
Jeg fik købt lidt stofgarn hos den lokale kineser bazar på Mallorca.
Desværre var der ikke så meget plads i kufferten :-(
Øv - øv - øv for prisen pr. rulle var kun 3 euro (22,50 kr.-)
Så hvis der er nogle som skal derned på sommerferie, så husk at tjekke bazar butikkerne.
 I disse butikker er der mange spændende og billige sager at finde.
 
Opskrift på "bordskåner"
 
Hækl med nål. nr. 8.
1 omg/ 7 lm. saml til en ring med 1 km.
2 omg/ Hækl om ringen. 3 lm (=1 stgm) 1 lm,*1 stgm,1 lm* gentag *til* endnu 8 gange (i alt 10 lm buer.
3 omg/ 3 lm (=1 stgm) 2 stgm i første lm bue, 3 stgm i hver af de næste 9 lm buer, slut omg med 1 km i 3 lm.
4 omg/ 3 lm (=1 stgm)*1 stgm, 3 lm, 1 stgm* gentag *til* endnu 13 gange (i alt 14 lm buer) slut omg med 1 km.
5 omg/ 1 km, *5 stgm i første lm bue, 1 km mellem de 2 stgm fra forrige omg* gentag *til*
 
Design: Gitte Blinkilde
*Gitte*

12 kommentarer:

  1. Det er dog den fineste bordskåner jeg længe har set :)
    Kan man vinde den?? Ej spøg til side, du kunne ikke komme en eller anden form for "dutter" under, så den ikke skøjtede rundt på skamlen??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Majbrit. Den må nøjes med at blive brugt som bordskåner :-)
      Du er god med din hæklenål, og nu har jeg lagt opskriften ud, såååå ..... fat nålen :-)

      Slet
    2. Ja, det kan være jeg lige skal kigge på den. Har en ide om hvad jeg kan bruge den til. Udover bordskåner selvfølgelig :)

      Slet
  2. Hvor er den kær. Kommer der en opskrift? Kunne være meget sødt at have som bordskånere til varme krus på sofabordet.

    kh
    Simone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Simone.
      Jeg vil gerne skrive en opskrift. Den er lavet i frihånd, så jeg tæller mig frem efter min model og håber at opskriften bliver ok :-)

      Slet
  3. Det var godt nok billigt!
    Hvilken str nål hækler du med? Jeg synes det er så utrolig hårdt for fingrene :(
    Opskrift hermed udgivet på bloggen min :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne.
      Jeg har brugt nål. nr. 8
      Synes at det er mere hårdt for nakken :-)

      Slet
  4. Gitte den er så fin og du kan sagtens bruge den på skamlen. Du skal bare købe det skrid gummi som alle campister har med i deres campingvogne, så bliver den hvor den skal. Eller det du putter under børnenes futter så de ikke glider.
    Men som bordskåner er den da også sød synes jeg.

    God påske til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  5. Hvor er de bare søde.
    Kunne da også være søde og sy sammen som en rund pude ;-)

    Ønsker dig og dine en dejlig Påske.

    Knus Susi

    SvarSlet
  6. Det var da en skam der ikke kunne være mere i kufferten...
    Den er rigtig fin som bordskåner og nu får jeg så startet op på et 4. hækle projekt ;0)

    SvarSlet
  7. den er så fin og nuttet din nye bordskåner <3
    Vil nu også foreslå som Lis, at du kommer sådan noget puffliner-agtigt på bagsiden, så den atter kan blive til en taburet-hynde ;)

    SvarSlet
  8. Den er da super sød. Rigtig god ide : )

    SvarSlet