Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

fredag den 30. marts 2012

DIY: Sådan hækles borten


Som i kan se valgte jeg istedet at hækle løse blomster som bort .
Hvis i har lyst til at hækle en tilsvarende bort på et fleece tæppe gør i som skrevet her :-D

Blomsterne hækles på en kant af fm som hækles inden
Blomst. (begynd med at  hæfte med 1 km) 8 lm, 1 km i 5 lm fra nålen. Hækl om ringen *3 lm, 2 stgm, 3 lm,1 fm om ringen* gentag *til* endnu 2 gange, slut med 3 lm, 2 stgm, 1 km i den første af de 8 lm fra starten. Hækl 10 fm i fm kanten. Hækl derefter en blomst igen og fortsæt heleeeee vejen rundt om tæppet ;.D


God fornøjelse.

Jeg selv har hæklet 1/4 del (fotoet snyder :-)) og det varer nok lidt inden jeg er færdig.
Har været en tur til behandling idag med min spændingshovedpine - fik akupunktur, ultralyd og massage i højre nakke /skulder og en knogle sad i klemme, så jeg er lidt mør og må nok lade håndarbejdet ligge lidt (hvis jeg kan - smiler)

Fra NØRKLETØSERNE har jeg idag modtaget denne skønne pakke.


Med en masse herlige kresager - min sidste pakke i pakkelegen - ØV
Tak for de skønne sager - alt kan bruges og den lille hæklede sommerfugl er da for cute :)
Det er ikke sidste gang jeg deltager i en pakkeleg - det er da alt, alt for hyggeligt.

Rigtig dejlig weekend til jer allesammen <3


6 kommentarer:

  1. Hvor ser det flot ud med den bort...det er ikke så meget der skal til, hvis man vil sætte et anderledes præg på et stykke stof. God weekend til dig og dine ;-)

    SvarSlet
  2. Lækkert lækkert - der er til mange timer - pakkelege er bare hyggelige :-D

    Flot stykke arbejdedu har lagt for dagen med dit up-dated slumretæppe

    God weekend.

    SvarSlet
  3. Ogsaa en herlig week-end til dig og tak for at du deler. Det er en soed afslutning paa taeppet.

    SvarSlet
  4. Dejligt du kan bruge pakken :o)

    SvarSlet
  5. kære Gitte,,
    Gem det hækletøj langt væk, mindst et par dage eller 5 , find en god bog og
    slap af, ellers går det rigtig galt,de spændinger sætter sig fast,og hvad sker så? så kan du ikke holde til at berige alle os bloggere med alle dine gode og søde ideer, og så sidder vi her med tomme hænder , og du har stadig dårlig nakke, pas godt på dig selv , det er kærligt ment,
    jonna

    ps. det blir et flot tæppe

    SvarSlet
  6. Gud hvor er det en sød kant! Den må jeg prøve på et tidspunkt.-)

    SvarSlet