Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

fredag den 19. september 2014

Hæklet pung med bøjle. DIY

For lidt tid siden købte jeg en ramme til en pung i Panduro og jeg gik og grundede lidt over om jeg skulle hækle eller sy en pung. Og hvordan skulle jeg bære mig ad ?
Det endte med denne hæklede sag og jeg siger jer bare
"den er super nem at lave"
Jeg har brugt bomuldsgarn 8/4 og nål nr. 2,5
Hækl en cirkel, med fm som passer i omkredsen til den åbne ramme.
Jeg har i alt 74 m.
 
Hækl derefter i spiral 20 omg med fm.
Sy delen fast i rammen 1 fm over hvert hul.
( der er i alt 34 huller, på hver side)
Spring 5 fm over i hver side, så pungen kan lukkes.
 
Sådan, det var det nemt ikke ?
Jeg har valgt at sætte foer i min lille pung.
Klip en stof cirkel som passer  til bundens mål og stof som passer til målet på højde og omkreds
Husk sømrum. Sy delene sammen og sy foret fast vrang mod vrang igennem samme huller som den hæklede del.
*Gitte*

39 kommentarer:

  1. This is so beutiful.....!
    Have a nice evening.
    Daniéla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      min ramme har også 34 huller i hver side. Men hvordan har du gjort cirklen så stor? Hvis jeg kører med 1 fm 2 i næste næste omgang. 2 fm og 2 i næste så blir cirklen ikke så stor som din der passer ind i hullet. Håber du vil guide mig. Mvh Birgit

      Slet
    2. Hej Birgit. Måske er din ramme for stor ? Til dette mønster, skal der bruges Tildas ramme fra Panduro. Hvis din ramme er større, så må du hækle cirklen større :-) Mvh Gitte

      Slet
  2. Så smukt. Det skal på listen af ting som skal prøves.

    Lone

    SvarSlet
  3. Liebe Gitte,
    what a nice idea ! Thank's a lot for sharing it :-)
    Viele, herzliche Grüße aus der Windmühle
    Iris

    SvarSlet
  4. wow it is wonderful
    lovely regards
    die Frau Oldenkott

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare fin, du for vild med den hæklenål søde Gitte ;-)

    Ønsker dig og dine en dejlig weekend.

    Knus Susi

    SvarSlet
  6. Hvor er den sød og elegant. Det er skøn farve <3
    Rigtig god weekend søde.
    Knus Birgitte

    SvarSlet
  7. Super sød - godt gået! :-)

    Kh. Louise // Garn Grammatik

    SvarSlet
  8. Den er da for smart. Så fin du har lavet den.
    God weekend til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
  9. Nu bliver jeg da helt glad. Jeg har hele tiden beundret alle dem der kunne finde ud af at hækle punge der skulle passe til de lukkemekanismer, og har tænkt at det finder jeg da aaaaaldrig ud af.
    Men med denne DIY tror jeg rent faktisk også at jeg kan være med. Hurraaaa og tak for den fine DIY til din fine pung :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev også helt glad, Majbrit da jeg fandt ud af den simple teknik som det nu engang er :-)

      Slet
    2. Jeg har allerede bestilt nogle forskellige bøjler :)

      Slet
    3. Det kan jeg godt forstå :-) God fornøjelse <3

      Slet
  10. Rigtig fin DIY - og sådan en pung kan man jo bruge til meget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jada, en pung kan altid bruges :-)

      Slet
    2. Hvor køber i bøjlerne henne, måske der har et link

      Slet
  11. Den er virkelig virkelig flot. Hvor er den godt tænkt. Og er ret pjattet med de hvide lukke-perler/dutter (hvad hedder de?) foret passer perfekt i stilen. What's not to like?

    SvarSlet
  12. Den er så flot og din diy beskriver processen så fint. Tak for endnu et af dine smukke projekter vi kan finde inspiration i <3

    SvarSlet
  13. Arhmen altså! Hvor perfekt er det lige, at jeg har hele 3 af den slags rammer liggende og ledte efter en opskrift! Tusind tak for det. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det er bare så dejligt at være til hjælp :-)

      Slet
  14. Den er sååååå smuk og skønt foer og er vild med lukke mekanismen - hvor kan man købe den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en "Tilda" bøjle og kan købes i Panduro

      Slet
  15. hvor stor er bøjlen??? de fåes jo i mange str.

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre har jeg overset dit spørgsmål. Jeg har ikke pungen mere - men du kan kigge efter den på Panduros hjemmeside :-)

      Slet
  16. Sikke en fantastisk lille sag :)
    Skulle selvfølgelig også prøve men kan ikke få siderne pæne den buler forkert selvom de 5 masker står åben.... kan du måske give en ide til hvad eet kan være jeg gør forkert ??
    Mvh Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe. Svært at svare på, når jeg ikke kan se din pung ? Måske er det garn kvaliteten ? Mvh Gitte

      Slet
  17. hvordan starter du
    har du evt opskrift på pungen er ny i hækling

    SvarSlet