Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

mandag den 2. april 2018

Hæklede grydelapper med kirsebær. DIY

De fine kirsebær grydelapper oser af sommerstemning.
Det er stadig koldt derude, men man kan jo godt være i forspring og hækle et par lapper, som kan tages frem når sommeren kommer.
Personligt er jeg fan af grydelapper, som passer til årstiden - de er brugbare og så pynter de så fint i køkkenet.

Ideen til lapperne fik jeg fra dette fine korsstings broderi.
En lille vejledning på hvordan jeg har hæklet de skønne grydelapper får i også.
***
Jeg har brugt Mayflower  Cotton 8 - fra min garnpusher Rito.dk 
2 nøgler af hver farve - lyserød, rød og grøn.
Hæklenål nr. 4.
Hækl med dobbelt garn 32 lm + 1 vlm.
Hver række vendes med 1lm.
Hækl 3 rk med fm og følg derefter mønster tegningen.
(Der skal være 3 fm i hver side af kirsebærrenes yderste kant)
Afslut mønsteret med endnu 3 rk fm.
Hækl endnu 2 omgange med fm rundt arbejdet, dog 3 fm i hvert hjørne.
Sy en række med rødt garn og risting langs kanten.

Jeg har valgt at trække et bånd igennem som strop, syntes at det er en fin ide.

***

Design: Gitte Blinkilde


2 kommentarer:

  1. If you're looking to burn fat then you certainly need to jump on this brand new custom keto meal plan diet.

    To design this keto diet service, certified nutritionists, fitness couches, and top chefs joined together to produce keto meal plans that are productive, painless, price-efficient, and delicious.

    Since their launch in early 2019, 1000's of individuals have already remodeled their body and health with the benefits a smart keto meal plan diet can offer.

    Speaking of benefits: in this link, you'll discover 8 scientifically-tested ones offered by the keto meal plan diet.

    SvarSlet