Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

lørdag den 3. februar 2018

Hæklede kirsebær. DIY

Jeg er gået i selvsvingeriet med at hækle kirsebær.
De er simpelthen bare så søde.
Og til dem som er vilde med det nye Greengate "cherry". Ja, så er de kirsebær da perfekte som pynt.

Jeg har brugt bomuldsgarn 8/4 og hæklenål nr. 2,5.

BÆR:
1 omg/ Hækl 6 fm omkring en magisk ring. 
2 omg/ 2 fm i hver fm. (12 m)
3 omg/ *1 fm, 2 fm i næste fm* (18 m)
4 omg/ *5 fm, 2 fm i næste fm* (21 m)
5-8 omg/ 1 fm i hver fm. (21 m)
9 omg/ *5 fm, 2 fm sammen* (18 m)
10 omg/ *1 fm, 2 fm sammen* (12 m)
Fyld bærret.
11omg/ *2 fm sammen* (6 m)
Træk åbningen sammen og sy et par gange igennem bærret, så det får facon.
Hækl endnu et bær.

BLADE:
15 lm (= stilk) +10 lm (= blad) Vend, spring 1 lm over *1 km,1 fm, ½ stgm, 3 stgm, ½ stgm, 1 fm, 1 km. Fortsæt på modsatte side og gentag *til*
Hækl en række med km midt igennem bladet.
Fortsæt med at hækle endnu et blad og slut med at hækle en stilk med 15 lm.
Sy stilkene til bærrene.

God fornøjelse.

*Gitte*

7 kommentarer:

  1. Hvor er de søde,får helt lyst til et kirsebær😉

    SvarSlet
  2. hej gitte,
    de er rigtig fint od sød :0) passer også godt til selvyede tasker ...knus ulrike :0)

    SvarSlet
  3. Hej Gitte. De er så fine de kirsebær! Jeg har udfordringer med at forstå hvordan bladene skal hækles. Jeg hækler den ene side og så skal jeg hækle modsat, så jeg vender bladet om og hækler den anden vej som resulterer i et helt blad af de to dele. Hvordan kan jeg hækle km igennem bladet? Mon jeg gør det forkert? PFT! Vh Simone

    SvarSlet