Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

lørdag den 22. juli 2017

En sød hæklet pastel måtte. DIY

Det er et hyggeligt weekend projekt, at hækle små gulvmåtter, og det er sjovt at hækle med 2 farver.
Denne gulvmåtte har jeg hæklet med Ribbon fra Hobbii.dk
Det er noget dejligt garn at hækle med og ikke nær så hårdt som zpagetti-garnet.
Og så er der mange farver at vælge imellem :-)

Jeg har brugt 2 ngl lyserød og 1 ngl hvid.
Mål: Ca 40x75 cm.
Hæklenål nr. 8.
Bemærk: Når der hækles med 2 farver, hækles der henover den farve, som ikke bliver brugt. Når der skiftes farve, hækles sidste fm, inden farveskift således: stik nålen ned i næste m, slå om, træk igennem (2 løkker på nålen) og tag den nye farve og træk igennem de to løkker. Sno garnet, når der påbegyndes ny række.
Hver rk vendes med 1 lm.

Hækl 70 lm.
1-12 rk. 1 fm i hver fm.
13- 27 rk. Hækl efter mønstertegningen.
28 - 40 rk. 1 fm i hver fm.
Rundt arbejdet hækles en omgang med 1 fm i hver fm - dog 3 fm i hvert hjørne.
Langs kanten hækles med hvid en rk med km.

***
Design: Gitte Blinkilde


6 kommentarer: