Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

søndag den 11. september 2016

Lapper - hæklet af garnrester - DIY

.
Jeg har været super god, til at gemme alle mine små bomulds garnrester.
Tit og ofte mangler jer lige en lille farve til et projekt, men nu er jeg altså gået i gang med at bruge resterne til et tæppe.
-Håber at jeg har tålmodigheden-
Tænker at det først skal indvies på terrassen i sommeren 2017 :-)


Indtil videre, så er stakken blevet til 14 styks :-) Så der er lang vej endnu, men jeg startede jo også først i går :-)

Alle farver bliver brugt.

Jeg bruger bomuldsgarn 8/4 og nål nr: 2,5

1 omg/ hækl 6 fm omkring en magisk ring.
2 omg/ 2 fm i hver fm (12 m)
3 omg/ *1 fm, 2 fm i næste fm* (18 m) Skift farve
4 omg/ *2 fm, 2 fm i næste fm* (24 m)
5 omg/*3fm, 2 fm i næste fm* (30 m)
6 omg/ *4 fm, 2 fm i næste fm* (36 m) Skift farve
7 omg/ 3 lm,1 stgm, 2 lm, 2 stgm i første m, 1 stgm i de næste 8 fm, *2 stgm, 2 lm, 2 stgm i sammen fm, 1 stgm i de næste 8 fm* Gentag *til* omgangen ud. Slut med 1 km i 3 lm fra forrige omg.
8 omg/ 1 km indtil første hjørne. 3 lm, 1 stgm, 2 lm, 2 stgm i første hjørnebue,1 stgm i de næste 12 stgm, *2 stgm, 2 lm, 2 stgm i næste hjørnebue, 1 stgm i de næste 12 stgm* Gentag *til*omg ud.
******
God fornøjelse
*Gitte*



8 kommentarer:

  1. Fine lapper og skønt at få brugt resterne - dte bliver et skønt tæppe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde 💕 Håber at jeg har tålmodigheden 😊

      Slet
  2. Altid godt at gemme lidt rester og der er firkanterne jo bare perfekt..
    Glæder mig til at se tæppet, sådan en gang ude i fremtiden. Er ret tålmodig.. ha ha

    Er selv igang med at lave mit aller første tæppe med firkanter :D

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vist et større projekt, som jeg er sprunget ud i 😂😂😂 God fornøjelse med dit aller første tæppe 😊

      Slet
  3. Det bliver godt ! Sig til hvis du har brug for et heppekor :-)

    SvarSlet
  4. Hæklede tæpper er det bedste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de Hanne :-) Men det tager en krig :-)

      Slet