Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

onsdag den 23. marts 2016

Små hæklede kaktusser. DIY

Jeg må jo hellere følge med bølgen og hækle et par kaktusser :-)
Disse to kaktusser er super nemme at hækle.
Her får i en udførlig DIY

Jeg har brugt bomuldsgarn 8/4 og hæklenål nr. 2,5.
Aflang kaktus :
Hækl 30 lm. Hver rk vendes med 1 lm. Hækl 30 rk med fm og hækl hver fm i bagerste maskeled.
Rund kaktus:
Hækl 30 lm. (Hver rk vendes med 1 lm og hver fm hækles i bagerste maskeled.
1 rk/ 1 fm i hver lm.
2 rk/ 2 fm i første m, 27 fm, 2 fm sammen  i sidste m (30 m)
3 rk/ 2 fm sammen, 27 fm, 2 fm i sidste fm (30 m)
4-36 rk/ Gentag rk 2-3
Blomst:
Hækl 2 lm.
I første lm hækles *3 lm, 2 stgm 3 lm, 1 km* Gentag endnu 4 gange (5 blade)

Delene syes sammen, så der dannes et rør.

Ri toppen og træk sammen.
Sy blomsten fast på toppen.
Fyld kaktusserne og ri bunden sammen.
God fornøjelse.
*Gitte*

8 kommentarer:

  1. Hej Gitte,
    du og familien ønskes en dejlig påske :-)
    Hvor er de flotte dine små kaktusser med de fineste små hjertenåle :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Maria <3 Du ønskes også en god påske <3

      Slet
  2. Hej Gitte,
    so lovely your Blomster ☺

    Enjoy you too

    Rosine ♥

    SvarSlet
  3. Hej,hvor er de søde - skøn blog og det er hyggeligt at følge dig
    god påske

    SvarSlet