Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

torsdag den 20. august 2015

3 skønne - men helt forskellige hobbybøger.










Jeg har modtaget 3 skønne bøger fra Klematis
Den første bog som jeg gik i gang med at "læse" var Lisbet`s farverige og herlige nye bog.
"Fine & farverige PERLEPLADER - for hele familien"
Bogen indeholder over 40 forskellige modeller.
Motiverne og modellerne er i forskellige sværhedsgrader og næsten alle aldersklasser kan deltage.
Man kan godt fornemme at Lisbeth, har lagt meget arbejde og kærlighed i bogen.
- Alt er udført med udførlige vejledninger, smukke fotos og gode tips og ideer -
Minus, er desværre "at det er svært at lægge bogen fra sig igen"

Der er mange  brugbare ideer i bogen. Bla. dette låg, som holder insekterne væk

- og denne fine krukke, som kan bruges til smykker.
Jeg kan varmt anbefale bogen :-)


Den næste bog, som jeg gik i gang med var Maja Hansens skønne hækle bog.
"Hæklede Dukker"
Denne bog var ligeså svær at lægge fra sig :-)
Bogen indeholder over 20 forskellige opskrifter på nogle helt, igennem, fantastiske, søde, og skønne dukker. Jeg kan bla. nævne Rødhætte, bedstemor og ulven. Pirater og vikinger. En cupcake dukke (som bliver et af mine nye hækle projekter) og mange flere.
Opskrifterne er nemme at forstå, men der kan godt forekomme lidt pillearbejde :-)

Personligt gik jeg i gang med at hækle denne søde "sovedukke" Den er da bare for kær og den er slet ikke svær :-)
Jeg kan varmt anbefale bogen :-)

Den tredje bog "STORT & SMÅT" i Tunesisk hækling er forfattet af Sys Fredens.
Sys er en erfaren designer og har forfattet over 30 bøger.
Bogen indeholder 14 opskrifter på stort og småt til hjemmet.
Modellerne er gode, brugbare og meget smukke.
Bogen henvender sig til en erfaren "hakker" og det er jeg desværre ikke, men jeg har bestilt Sys Fredens forrige bog " Tunesisk hækling" hvor der er en grundig gennemgang af hvordan man bla. hækler grundrækker og forklaring på de masker som anvendes.

Jeg er vild med disse bordskånere og som i kan se, så har jeg en hakkenål og kan også godt finde ud af basis maskerne :-)
Alle bøger er fra Klematis.
Pris pr. bog 100 kr. som er alle pengene værd :-)
*Gitte*

3 kommentarer:

  1. Jeg har også lyst på disse bøkene, og må nok netthandle litt ;)

    SvarSlet
  2. Sikke nogle herlige bøger! Jeg har godt nok luret på Maja Hansens - uha, de er fine de dukker! Og jo - udfra illustrationerne lugter det af pillearbejde og for mit vedkommende tålmodighed :-)

    SvarSlet
  3. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    SvarSlet