Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

fredag den 9. januar 2015

Hæklet høne som æggevarmere. DIY

Jeg har leget med hæklenålen - igen.
Denne gang blev det til en lille høne som kan holde ægget varmt.

Jeg har brugt bomuldsgarn 8/4 og nål nr. 2,5.
1 magisk ring
1 omg/ 6 fm omkring ringen.
2 omg/ 2 fm i hver fm (12 m)
3 omg/ * 1 fm, 2 fm i næste fm* (18 m)
4-8 omg/ 1 fm i hver fm. (18 fm)
9 omg/ *1 fm, 2 fm sammen* (12 m) Fyld hovedet let.
10 omg/ *2 fm sammen* (6 m)
11-13 omg/ 1 fm i hver fm. (6 fm)
14 omg/ 2 fm i hver fm (12 m)
15 omg/ *1 fm, 2 fm i næste fm* (18 m)
16 omg/ *2 fm, 2 fm i næste fm*(24 m)
17 omg/ *3 fm, 2 fm i næste fm* (30 m)
18 omg/ *4 fm, 2 fm i næste fm* (36 m)
19-27 omg/ 1 fm i hver fm
Kam og hale:
Hækl 3 popcorn masker på både hovedet og som halen.
1 Popcorn m: 3 lm, 4 stgm,tag nålen ud af løkken, stik nålen i den første stgm og træk løkken gennem masken, 3 lm, 1 km i samme m. (1 fm i næste m til start af næste popcorn m)
Næb; Hækl 1 popcorn m.
 
Design: Gitte Blinkilde

20 kommentarer:

  1. Den er sød og sjov - fin detalje med den lille hale :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Dorte.
      Tænker at den vil være sjov, med et par røde hænge ben :-)

      Slet
  2. Hvor er den bare charmerende, Gitte! Halen er en rigtig sød detalje.

    God weekend til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde.Der er mange muligheder, med den høne.
      Sløjfe om halsen, sjove ben og andre farver :-)

      Slet
  3. Det er sådan en lille fætter, som man godt kan blive fristet til at hækle som fx værtindegave til påske!

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide Anja. måske med et æggebæger og et lille chokoladeæg til <3

      Slet
  4. Sød høne med fine deltaljer

    SvarSlet
  5. Det er jo lige de æggevarmer, som jeg ledte efter sidste påske :-)

    Nu må SKAL jeg lige være færdig med den babyuro, jeg er i gang med....

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, så er det godt at du fandt en opskrift her hos mig, Hanne <3

      Slet
  6. Æggevarmere, den er så sød, ville passe perfekt hos os på gården :-)
    Det er noget tid siden jeg har set, lavede engang nogle i skolen til min mor.

    Hvis du har lyst har jeg en håndarbejds giveaway på min blog.
    God weekend fra Maria

    SvarSlet
  7. Hvor er de da bare kære ! helt perfekte

    SvarSlet
  8. Neeej hvor er de altså søde :O)
    Dem bliver jeg da nød til at sætte på to do listen :O)

    SvarSlet
  9. Hvor er de fine <3
    Stort knus fra
    Birgitte

    SvarSlet