Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

mandag den 8. september 2014

Lækre kokos makroner med kondenseret mælk.


For en tid siden sad jeg og kiggede i et gammelt Alt for damerne blad og fandt en opskrift på disse lækre kokos makroner.
Selvfølgelig skulle de afprøves.
Og jeg siger jer bare "de er gode"  Bedre end bagerens :-)
Kokosmakroner 15-20 stk.
200 g kokosmel
50 g smeltet smør.
165 g kondenseret mælk - i dåse.
2 æg
1 tsk økologisk revet limeskal.
100 g smeltet chokolade.
50 g kokosmel til pynt.
Rør kokosmel, smør, kondenseret mælk, æg og lime sammen.
Form små toppe med 2 skeer og sæt dem på en bageplade.
Bages i 10-15 min ved 180 grader.
Afkøles og dyppes i smeltet chokolade og drysses med kokos
 
*Gitte*

5 kommentarer:

  1. Mums og tak for opskriften. De ser så lækre ud <3
    Fin tallerken og kagegaffel.
    God dag søde.
    Knus Birgitte

    SvarSlet
  2. De ser lækre ud, elsker kokosmakroner :-)

    Knus Susi

    SvarSlet
  3. altså Gitte, jeg sidder her og savler med en tør kop kaffe inden for rækkevidde 😂

    SvarSlet
  4. Hej!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Tilføj vores Widget og din blog vil blive vist på vores topliste!

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet