Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

onsdag den 5. februar 2014

Diy: Hæklede fingermus

Så fik jeg lige lyst til at hækle lidt legetøj til Laura.
Det er blevet til 4 små finger-dukker-mus.
1 lille pige mus og 3 drenge mus !
De er super nemme at hækle, så jeg deler gerne opskriften:-)


Det er ikke lige til at se det, men den lille lyserøde har også fået et skørt på :-)

Jeg har brugt bomuldsgarn nr. 8/4 og nål nr.2,5.
Hækl 2 lm, 6 fm i første lm..
1 omg. 1 fm i hver fm (6 m)
2 omg/ *1 fm, 2 fm i samme fm* (9 m)
3 omg/ 1 fm i hver fm.
4 omg/*2 fm i samme fm, 1 fm* (15 m)
5-25 omg/ 1 fm i hver fm.
Fold snuden ned mod forstykket og sy den til.
Ører: 2 lm, 6 fm i første lm. Næste omg hækles der 2 fm i hver fm (12 m)
Hale: Hækl 30 lm.
 
God fornøjelse :-)
*Gitte*

15 kommentarer:

  1. Hvor er de søde, man bliver i helt godt humør af at kigge på dem. ;O)

    SvarSlet
  2. De er da MEGA SØDE..... Endnu en ting til min Want-to-do-liste...efter ferien....

    SvarSlet
  3. Hvor er de skaegge. Dem kan hun nok faa meget sjov med.

    SvarSlet
  4. Hvor er de søde. Tak for opskriften :o)

    SvarSlet
  5. Dem skal jeg da helt sikkert prøve at hækle :)

    SvarSlet
  6. er du vimmer hvor er de bare søde <3 :)

    SvarSlet
  7. hold da op de er søde ... sådan nogen både ligge på lager til lidt sjov :)

    SvarSlet
  8. Hvor er de fine <3
    Rigtig god weekend søde.
    Knus Birgitte

    SvarSlet
  9. Nej, hvor er de søde, en fin lille ide - den nupper jeg da lige til bloggen ;)

    SvarSlet
  10. Det er nok de sødeste mus, jeg længe har set :) jeg er forelsket <3

    SvarSlet
  11. De er helt vild søde - og har sådan et frækt udtryk!

    SvarSlet
  12. Super søde mus. Dem vil jeg prøve at hækle. Tak for den skønne Ide

    SvarSlet