Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

torsdag den 8. november 2012

En halvfærdig dukke

Jeg er gået igang med at lave en kopi af dukken som jeg købte på et marked på Tenerif.
Den er faktisk meget simpel !
Kroppen er syet sammen som et enkelt rør med påsyede arme. Små runde faste bryster kom der sørme også på :-D . Hænderne er klippet ud af et stykke skumgummi og limet fast i ærmerne, Det sværeste er hovedet som er skåret ud af et skumgummi rør og hvor enden er blevet pudset rund.  Hovedet skal males med en opløsning af maling og vand. Efter tørring skal hovedet skæres (næsten) midt igennem (mund) Samtidig skal der skæres 2 strimler i den flade ende (der skal hånden ind) tilsidst limes hovedet fast i kanten af kroppen, så er det bare deruda med at pynte dukken.
Det bliver så sjovt at se det færdige resultat .-)

Den færdige dukke får i at se imorgen :-)

8 kommentarer:

  1. Hun ser spændende ud, kigger ind i morgen;)

    SvarSlet
  2. vildt spændende det du har gang i , spændt på at se dukken færdig ❤

    SvarSlet
  3. Haha.. den er allerede genial - skynd dig og bliv færdig!
    Utrolig flot som du har fået malet neglene :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Neglene er ikke malet :-( Jeg har klippet negle af glimmer mosgummi og limet dem fast :-)

      Slet
    2. Man ender med at blive helt klog - har lige søgt på mosgummi for at lære et nyt ord :)

      Slet
  4. Ser spændende ud, jeg er også spændt på resultatet :o)

    SvarSlet
  5. Den hånd er så fin og elegant, så det må da være en dame dukke du er igang med. Det er sjove ting man kan lave af skum og mosgummi. Glæder mig til at se den færdig imorgen.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  6. glæder mig meget til at se det færdige resultat imorgen :-) for den ser godt nok spændende ud

    SvarSlet