Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

tirsdag den 25. oktober 2011

DIY. Hæklet jule kringle




Jeg har brugt Løve bomuldsgarn og hæklenål nr. 2. Mørkt kartet uld til fyld og hvide perler som sukker.
Hækl 4 lm og saml til en ring med 1 km. Hækl 8 fm om ringen. Næste omg. hækles *1 fm, 2 fm i næste fm*  gentag *til*. (12 m) Derefter hækles fm indtil arbejdet måler 50 cm. Fyld "pølsen" med uld og luk af ved at hækle 2 m sammen indtil der er 2 m tilbage. Sy "pølsen" sammen som en kringle og sy perlerne på.

Design: Gitte Blinkilde

5 kommentarer:

  1. Hvor er den sød :O) Den må på min liste over ting jeg gerne vil lave :O)

    SvarSlet
  2. Hvor er den sød og en god ide. Gad godt have en stak af dem til jul.

    Tak for en super ide.

    Kram marlene

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin og sød... Må lige printe din DIY ud! Den skal helt sikkert laves til jul!

    :o) Karina

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin, lige til at bide i. God julekalendergaveidé!

    SvarSlet
  5. Du havde ret Gitte ! De er lige i min smag og kommer til at pynte på glassene med hjemmebag til værtindegaverne

    SvarSlet