Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

onsdag den 28. september 2011

Fløde karameller.


 5 dl. fløde, 5 dl sukker, 5 dl druesukker, 1 tsk fin salt. Blandes og små koger indtil 135 grader. Hældes i en bradepande med bagepapir. Når massen er håndvarm, klippes karamellerne ud. Jeg har mindst lavet dem "100" gange før. smiler. De smager skøøønt og er super nemme at lave. Det kedelige kommer tilsidst, når de skal pakkes ind :( (Hvis man ikke har et termometeret er det billigst at købe i Panduro) Opskriften fandt jeg i bogen "lakrids & karameller"

3 kommentarer:

  1. mmmm haps haps haps - det ser hyggeligt og lækkert ud :-)

    SvarSlet
  2. Hej
    Hvad er holdbarheden på disse karameller ?
    På forhånd tak
    Marianne

    SvarSlet
  3. Hej Marianne.
    Holdbarheden er op til 4 uger.
    Men så længe holder de nok ikke, de bliver hurtig spist. Men personligt syntes jeg de er bedst den første uge, derefter bliver de en smule klistrede :)

    SvarSlet