Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

mandag den 8. september 2014

Lækre kokos makroner med kondenseret mælk.


For en tid siden sad jeg og kiggede i et gammelt Alt for damerne blad og fandt en opskrift på disse lækre kokos makroner.
Selvfølgelig skulle de afprøves.
Og jeg siger jer bare "de er gode"  Bedre end bagerens :-)
Kokosmakroner 15-20 stk.
200 g kokosmel
50 g smeltet smør.
165 g kondenseret mælk - i dåse.
2 æg
1 tsk økologisk revet limeskal.
100 g smeltet chokolade.
50 g kokosmel til pynt.
Rør kokosmel, smør, kondenseret mælk, æg og lime sammen.
Form små toppe med 2 skeer og sæt dem på en bageplade.
Bages i 10-15 min ved 180 grader.
Afkøles og dyppes i smeltet chokolade og drysses med kokos
 
*Gitte*

4 kommentarer:

  1. Mums og tak for opskriften. De ser så lækre ud <3
    Fin tallerken og kagegaffel.
    God dag søde.
    Knus Birgitte

    SvarSlet
  2. De ser lækre ud, elsker kokosmakroner :-)

    Knus Susi

    SvarSlet
  3. altså Gitte, jeg sidder her og savler med en tør kop kaffe inden for rækkevidde 😂

    SvarSlet