Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

torsdag den 29. december 2011

DIY: Hæklet etui til mobilos


Du skal bruge bomuldsgarn og tyndt mersiceret . Hæklenåle nr. 1½ og 2
Hækl 30 lm (eller målet af omkredsen af mobilen) med nål nr 2. Saml til en ring med 1 km.
Hækl fm rundt, indtil arbejdet måler længden af mobilen.
Vend, 1 lm, 10 fm.
*vend, 1 fm i hver fm* ialt 10 omg.
Hækl fm rundt arb. (klap og åbning)
Sy bunden sammen.
Med det tynde garn og nål nr. 1½ hækles 2 fm i hver fm, rundt åbning og klap.
Hækl derefter en omg picot rundt langs klappen.
Sy velcro på. Jeg har valgt at sy et firben på som pynt, men der kan syes stof blomster, hæklede blomster e.lign på.
God fornøjelse.

Design: Gitte Blinkilde

5 kommentarer:

  1. Den grønne kant gør den lige meget smartere end igår.
    Tak for DIY.

    God torsdag til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. ihh du er altså så dygtigt til det med hækling, jeg har "kun" min mor til at hækle for mig...
    Klem og dejligt dag til dig.
    /Tine

    SvarSlet
  3. Den er da vildt skøn på alle måder ;O) kunne godt lige bruge sådan en til de der læse briller jeg aldrig kan finde........ssssshhhh jeg bruger ikke læsebriller hvis nogle spør ;O))))

    SvarSlet
  4. Formidable...super flot ;-) Dejlig farver og firbenet er en sjov detalje. Tusind tak for diy. En skøn aften til dig...knus

    SvarSlet